Ciclo de Seminarios Académicos del Departamento de Contabilidad y Auditoría

Fecha:
Jue, 30/03/2017 - 13:00

En el marco del Ciclo de Seminarios Académicos del Departamento de Contabilidad y Auditoría, de la Facultad de Administración y Economía de la Universidad de Santiago de Chile, el  director del Departamento de Contabilidad y Auditoría, Juan Ivanovich Pages, invita a la comunidad universitaria al Seminario Académico dictado por el Dr. Ariel La Paz Lillo, Profesor Asistente del Departamento de Control de Gestión y Sistemas de Información de la Facultad de Economía y Negocios de la Universidad de Chile.

En la oportunidad, el Dr. La Paz presentará el artículo "How to Become a Strategist CIO”

La invitación es para el día jueves 30 de marzo a las 13.00 horas en la sala 705  de la Facultad de Administración y Economía de la Universidad de Santiago de Chile ubicada en Avenida Libertador Bernardo O´Higgins 3363, Estación Central, Santiago, Chile.

Se ruega confirmar su asistencia hasta el día miércoles 29 de marzo de 2017 hasta las 14:00 horas. con Luisa Yévenes Andaur, Secretaria del Departamento de Contabilidad y Auditoría al fono 227180718 o al email luisa.yevenes@usach.cl

(CUPOS LIMITADOS)

La Paz, A. (2017). How to Become a Strategist CIO. http://doi.ieeecomputersociety.org/10.1109/MITP.2017.2

Abstract

The strategist CIO is one type of top information system or IT executive. Strategists can exploit the use of information systems and technologies by participating in business strategy formulation. Scholars and practitioners have described the strategist CIO as the ideal type for today's organizations and globalized challenges, but little information exists on how to become a strategist CIO. This article describes the main features of strategist CIOs and explains how some CIOs have succeeded in becoming strategists.

Short Bio

Ariel La Paz is an assistant professor in the Department of Management Control and Information Systems at the University of Chile and has served as director of the School of Information Systems and Auditing. His research interests include the socio-economic impact of information systems, IS/IT alignment to corporate strategies, and complexity management.